يكشنبه 30 دي 1397   23:54:33
English خانه تماس با ما نقشه سایت







فواید مصرف مرکبات
مرکبات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم، بتاکاروتن و فیبرهای حلال هستند که برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است.نگاهی به این دنیای رنگارنگ بیندازید: پرتقال، لیموشیرین، گریپ‌فروت، لیموترش و غیره جزو معروف‌ترین و پرطرفدارترین میوه‌ها محسوب می‌شوند
ویتامین C موجود در مرکبات در هر فصلی از سال و به خصوص زمستان برای بدن لازم و ضروری است.
اما باید بدانید که خواص و فواید مرکبات تنها به داشتن ویتامین C محدود نمی‌شود.
مرکبات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم، بتاکاروتن و فیبرهای حلال هستند که برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است.


عفونت گوش میانی
عفونت گوش از شایعترین بیماری های نوزادان و کودکان خردسال است که معمولا به صورت عفونت گوش میانی بوده و به آن " اوتیت مدیا" می گویند.سن شیوع آن 6 ماهگی تا 2 سالگی بوده و معمولا درد اولین علامت است. در صورت مشاهده تب، درد گوش، بیقراری،کاهش اشتها، تغییر در عادات خواب، اسهال و استفراغ، بوی نامطبوع گوش و یا خروج مایع زردرنگ از گوش، کاهش شنوایی و اختلال تعادل یا سرگیجه حتما به پزشک مراجعه نمایید.
درمان بستگی به علایم و سن کودک دارد. حتما داروی تجویزی را کامل به کودک بدهید زیرا اگر بیماری درمان نشود، مزمن شده و می تواند موجب اختلال شنوایی و گفتاری گردد.


مسواک زدن از چند جهت می‌تواند به سلامت دندان‌ها کمک کند. این کار سبب از میان رفتن ذرات مواد غذایی باقیمانده در دهان می‌شود، لثه‌ها را تمیز می‌کند، به از بین رفتن پلاک‌های عامل شکل‌گیری پوسیدگی دندان کمک می‌کند و البته سبب خوشبو شدن دهان می‌‌شود. با این که مسواک زدن نمی‌تواند از همه مشکلات دندان و لثه جلوگیری کند، اما بی‌شک نقش مهمی در مبارزه با پوسیدگی دندان و التهاب لثه دارد.


برای کاهش درگیر شدن به مشکلات قلبی، توصیه های زیر راجدی بگیرید :

1- سیگار نکشید: خطرناکترین عامل بیماریهای قلبی، سیگار است. اگر سیگاری هستید، همین الان آنرا ترک کنید.

2- عوامل خطر خود را بشناسید: اگر یک عضو نزدیک خانواده مانند پدر، مادر، خواهر، برادر بیماری قلبی داشته یا دارد شما در معرض خطر بالای بیماری قرار دارید. بیماریهای سخت مانند دیابت هم خطر بیماری قلبی را در افراد افزایش میدهد. اگر در این رده جای دارید مراقب باشید.
3- کنترل کلسترول و فشار خون: حداقل سالی یکبار کلسترول و فشار خون تان را کنترل کنید. اگر این اعداد بالا بود، ضمن مشورت با پزشک خود، آنرا کنترل کنید.

4- تمرینات ورزشی مرتب: قلبتان به حداقل ۲۰ دقیقه ورزش برای سه بار در هفته نیاز دارد. نوع این ورزش زیاد مهم نیست. قدم زدن، دویدن، باغبانی،… باید در پایان این ۲۰ دقیقه نفس نفس بزنید و عرق کرده باشید.

5- کنترل دور شکم: اگر شکمتان خیلی بزرگ است احتمالا در معرض خطر بیماری قلبی هم قرار دارید. برای خانم ها دور کمر باید ۹۰ سانتی متر یا کمتر باشد و برای آقایان این عدد نباید بیش از ۱۰۰ سانتی متر باشد. اندازه دور کمر معرف سلامتی شماست.

6- محدوديّت مصرف مواد چربی و سرخ کردنی: سرخ کردنی و چربی را قطع کنید. گوشت را در اندازه های باریک و کم بخورید. بیشتر، میوه و سبزیجات بخورید.
7- برای سلامتی خود، وقت بگذارید: به خودتان اهمیت بدهید . برای سلامتی خود و خانواده وقت بگذارید.
8- استرس تان را کنترل کنید: استرس برای قلب بد نیست. اینکه چگونه با استرس برخورد کنید خطرناک است. اگر وقتی دچار استرس شدید سیگار بکشید، بد است. به خود آموزش بدهید که هنگام استرس و ناراحتی دست به کارهای خطرناک نزنید.

در باره استان
در باره دانشگاه
تماس با ما
نقشه سایت 
راهنمای سرویسهای تحت وب
پست الکترونیک 
سامانه سیب 
طراحی و اجرا: اداره آمار و فن آوری اطلاعات دانشگاه
Copyright © 2010 Arak University of Medical Sciences - All rights reserved